Od 2 lipca 2018 roku rozpoczyna działalność przewozu osób Strzelińska Komunikacja Publiczna (SKP). Podstawowy powód uruchomienia przez Gminę Strzelin komunikacji publicznej wynika z ustawy o samorządzie gminnym, gdzie jednym z zakresów spraw obejmujących działania i zadania gminy jest lokalny transport zbiorowy. W ten sposób gmina realizując to zadanie, zaspokaja zbiorowe potrzeby naszej lokalnej wspólnoty. Pozostałe przyczyny to m.in. zmniejszająca się z roku na rok ilość linii komunikacyjnych na terenie Gminy Strzelin przez dotychczasowego głównego przewoźnika jakim był PKS, brak porozumienia i wspólnego działania w tym zakresie pomiędzy innymi gminami wchodzącymi w skład powiatu, proekologiczne działanie mające na celu ograniczenie przejazdów własnymi pojazdami samochodowymi, a tym samym obniżenie emisji szkodliwych spalin i obniżenie poziomu hałasu, wyjście na przeciw postulatom i oczekiwaniom mieszkańców miasta i gminy Strzelin, a dotyczących możliwości skorzystania z ogólnodostępnej komunikacji i dotarcia do innych miejscowości oraz różnych instytucji, urzędów i miejsc publicznych na terenie nie tylko Strzelina.
Strzelińska Komunikacja Publiczna będzie działała w oparciu o zakupione pojazdy do przewozu osób tzn. czterech elektrycznych pojazdów wolnobieżnych FRUGAL do obsługi linii miejskich oraz dziewięciu busów IVECO przewożących pasażerów na liniach podmiejskich. W związku z tym w dniu 13.06.2017 r. Gmina Strzelin podpisała z Województwem Dolnośląskim umowę o dofinansowanie projektu pn. „Ograniczenie niskiej emisji w Gminie Strzelin poprzez zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego do obsługi komunikacji miejskiej i podmiejskiej”. Projekt uzyskał wsparcie w ramach poddziałania 3.4.1 Wdrażanie strategii niskoemisyjnych – konkursy horyzontalne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Całkowita wartość zadania wynosi 4 688 184,44 zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 3 901 525,87 zł.
Na terenie Strzelina obsługę pasażerów mają zapewnić dwie linie miejskie A i B, które będą przebiegać tą samą trasą tylko w przeciwnych kierunkach, a przewozy będą realizowane busami elektrycznymi FRUGAL. Średnio w godzinach szczytu busy będą odjeżdżać z przystanków co 15 minut, a poza szczytem co 30 minut.
Z kolei obsługa pasażerów na liniach podmiejskich realizowana będzie busami IVECO na 7 liniach, z których trzy będą odbywać się w dwóch kierunkach. Zaplanowano również linie specjalne np. w okresie wakacyjnym do ośrodka wypoczynkowego w Białym Kościele i w czasie Wszystkich Świętych na cmentarz krzepicki. Częstotliwość odjazdów w godzinach szczytu jest zróżnicowana i wynosi 15-60 minut w zależności od linii komunikacyjnej.
W całej gminie ma być zlokalizowanych ok.120 par przystanków autobusowych (po obu stronach drogi lub ulicy) z czego w samym Strzelinie 45 takich par. Oznacza to, że w całej gminie do dyspozycji SKP będzie ok.240 pojedynczych przystanków. Część z nich, to przystanki istniejące z z wiatami i zatokami. Jednak wiele przystanków musiało zastać utworzonych na potrzeby SKP. Na tę chwilę będą to tylko słupki ze znakiem D-15 "Przystanek autobusowy", co nie oznacza, że w przyszłości nie będą one wyposażane w wiaty. Oczywiście na każdym z słupków przystankowych oprócz znaku drogowego "Przystanek autobusowy" będzie umieszczony rozkład jazdy, jego nazwa oraz numery przebiegających linii autobusowych.

Elektryczny pojazd wolnobieżny Frugal będzie obsługiwał linie miejskie

Busy Iveco będą obsługiwać trasy podmiejskie
| «Grudzień, 2018 | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 31 | ||||||